Rehabilitacja kręgosłupa Wrocław

Kręgosłup jest strukturą kostną o szalenie istotnym dla funkcjonowania całego organizmu znaczeniu. Dolegliwości bólowe poszczególnych jego odcinków mogą mieć charakter patologiczny i w takiej sytuacji nie mijają samodzielnie. Opieka dobrego rehabilitanta, osteopaty oraz fizjoterapeuty to klucz do przywrócenia swoim plecom pełnej sprawności, a sobie samemu – komfortu podczas wykonywania codziennych czynności. Gdzie zgłosić się, gdy potrzebna jest rehabilitacja lub profilaktyka kręgosłupa w mieście Wrocław?

Pomoc w rozwiązaniu problem znajdziesz w Centrum Osteopatica AB. Sikorscy

Skąd bierze się ból pleców?

Kręgosłup składa się z ułożonych jeden na drugim kręgów, wewnątrz których w kanale kręgowym biegną bardzo istotne nerwy. To bardzo mocna struktura, której elementy mają kształt i budowę pozwalającą na optymalne rozłożenie obciążeń tak, aby ucisk na poszczególne z nich był jak najmniejszy. Kręgosłup każdego dnia poddawany jest działaniom ogromnych sił stabilizuje postawę ciała, zgina się i prostuje, pozwala ramionom nosić ciężary. Dlatego pomiędzy kręgami znajdują się elastyczne dyski, które amortyzują ucisk. Niestety, różne urazy mechaniczne oraz stany zapalne mogą sprawiać, że pacjenci odczuwają silne dolegliwości utrudniające im poruszanie się. Na szczęście osoby, którym dokucza ból kręgosłupa, mogą liczyć na wsparcie. Wrocław dzięki Centrum Osteopatii, Rehabilitacji i Fizjoterapii jest jednym z miast w Polsce, którego mieszkańcy mogą skorzystać z fachowego wsparcia wielu specjalistów z tej dziedziny, którzy z pewnością pomogą w dojściu do dawnej sprawności. Należy jednak pamiętać, że na bóle pleców wpływa przede wszystkim tryb życia. To brak aktywności fizycznej pozwalającej budować silne mięśnie stabilizujące kręgosłup i chroniące przed urazami, długotrwałe, wieloletnie siedzenie przy biurku w niewygodnej pozycji, czy praca w pochyleniu, garbienie się. Oprócz terapii ważna jest zatem również profilaktyka.

Rehabilitacja kręgosłupa Wrocław – jak wygląda terapia?

Terapie w naszym Centrum są dopasowywane indywidualnie do każdego pacjenta. Są one poparte dokładnym wywiadem i badaniem klinicznym, a jeśli wymaga tego sytuacja nie wahamy się zasięgać opinii lekarza. Wielodyscyplinarny zespół współpracujący między sobą jest w stanie osiągnąć dużo więcej, niż pojedynczy specjalista, dlatego uwzględniamy konsultacje pomiędzy różnymi dziedzinami medycyny. Nowoczesne terapie kręgosłupa polegają u nas przede wszystkim na kontrolowanej aktywności fizycznej pod opieką rehabilitanta. Oprócz tego bardzo ważną częścią przywracania komfortu życia bez bólu są masaże lecznicze, które rozszerzają ofertę tutejszego Centrum i są bardzo cenione przez naszych pacjentów. Wszystkie zabiegi wykonywane są w bezpiecznych warunkach, w doskonale wyposażonych stylowych salach i gabinetach, przy użyciu niezbędnych sprzętów wysokiej jakości.

Leczenie bólu kręgosłupa Wrocław – zalecenia i przeciwskazania

Przede wszystkim osoby, którym dokucza ból pleców, a ich miejscem zamieszkania jest Wrocław, powinny udać się na konsultację do naszego Centrum w celu odnalezienia przyczyny i wydania odpowiednich zaleceń. Niekiedy konieczna może być farmakoterapia, stosowanie rozgrzewających okładów i maści, masaże, rehabilitacja. Ważne, aby pacjenci poza regularnymi ćwiczeniami dbali również o higienę własnej pracy. Zarówno w przypadku zajęć wymagających długotrwałego stania, pochylania się, jak i dźwigania ciężarów czy siedzenia przy biurku, konieczne jest przybieranie odpowiedniej pozycji, wykorzystanie ergonomicznego krzesła i biurka, robienie przerw, spanie na materacu o odpowiedniej twardości i poduszce ortopedycznej. Dlatego też w naszym Centrum Osteopatica dokładnie diagnozujemy pacjenta, zanim wydamy jakiekolwiek zalecenia.

Dokucza Ci ból pleców? Zgłoś się do Centrum Osteopatica na rehabilitację kręgosłupa we Wrocławiu

Bóle pleców na konkretnych odcinkach są bardzo przykre dla pacjentów i znacznie ograniczają jego możliwości w codziennym życiu. Utrudniają komfortowy sen, wstawanie z łóżka, poruszanie się i schylanie, często uniemożliwiają jakąkolwiek aktywność fizyczną i wiele rodzajów pracy zawodowej. Mogą występować u osób w każdym wieku.

Pierwsze objawy zazwyczaj pojawiają się około 40 roku życia, ale coraz częściej naszymi pacjentami są osoby nastoletnie. Rehabilitacja kręgosłupa odbywająca się w naszym Centrum we Wrocławiu w nowocześnie wyposażonych, ale stylowych wnętrzach jest często w stanie niemal całkowicie zniwelować bóle i przywrócić dawną ruchomość w obrębie kręgosłupa. Nie należy z nią zwlekać – bóle kręgosłupa z biegiem czasu mogą stawać się coraz silniejsze i bardziej dokuczliwe, najlepiej zatem zlikwidować je, gdy tylko się pojawią. Nie wolno jednak zapominać o konieczności wprowadzenia do swoich codziennych nawyków drobnych zmian, które zapobiegną nawracaniu kłopotu w przyszłości – pomożemy Ci również w profilaktyce. Skontaktuj się z nami, jeśli tylko czujesz, że potrzebna Ci pomoc specjalisty od walki z bólem pleców.