Fizjoterapia Wrocław

Wrocław fizjoterapia
Fizjoterapia jest dziedziną medycyny wykorzystującą w terapii bodźcowanie za pomocą ruchu, a także innych  form energii: mechanicznej, elektrycznej, magnetycznej, świetlnej.

Wykorzystuje zjawisko reakcji organizmu na zastosowane bodźce terapeutyczne. Zajmuje się likwidowaniem skutków, łagodzeniem następstw procesów chorobowych  oraz przywracaniem sprawności człowieka w ciągu całego jego życia.

Fizjoterapia przeciwdziała również chorobom układu krążeniowo-oddechowego i układu ruchu poprzez promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia.

Fizjoterapeuta jest przygotowany do prowadzenia terapii w formie indywidualnej lub grupowej, którą wykonuje w oparciu o diagnostykę funkcjonalną. W swojej pracy wykorzystuje specjalistyczne narzędzia tj. terapia manualna, stretching, elementy masażu, stymulacje w obrębie układu nerwowego, metody terapii neurofunkcjonalnej.

Nasza klinika to odpowiednie miejsce dla osób poszukujących specjalistycznego wsparcia po urazach, zwichnięciach czy złamaniach. Jeżeli masz za sobą operację chirurgiczną bądź inną procedurę medyczną, która wymaga rehabilitacji, możesz zwrócić się o pomoc do naszych fizjoterapeutów. Do usług świadczonych komercyjnie (odpłatnie) w Centrum Osteopatica należą zabiegi fizjoterapeutyczne. Dzięki temu, że przeprowadzamy je prywatnie, pacjenci mają szybki dostęp do doświadczonych rehabilitantów. Pozwala im to rozpocząć fizjoterapię w optymalnym czasie, zwiększając szansę na jej powodzenie.

Fizjoterapia Wrocław – opieka wykwalifikowanych specjalistów

Klinika mieści się w dobrze skomunikowanym punkcie, przez co pacjenci z łatwością mogą dotrzeć do niej dowolnym środkiem transportu. Osoby zainteresowane fizjoterapią znajdą nas niedaleko centrum Wrocławia.

Kadra placówki to specjaliści z wieloletnim doświadczeniem zdobywanym w wielu renomowanych ośrodkach w Polsce, między innymi w kolebce polskiej rehabilitacji w Konstancinie–Jeziornej.

Ukończyli szereg podnoszących kwalifikacje szkoleń i kursów podyplomowych w Polsce i za granicą. Biorą w nich udział regularnie, co umożliwia im śledzenie na bieżąco nowości w zakresie dziedziny, której poświęcają się w pracy z chorymi.

fizjoterapia Wrocław

Pomoc pacjentom może obejmować rozmaite zagadnienia, z których wiele jeszcze niedawno prowadziło do gabinetu ortopedy. Współcześnie wizytę tego lekarza może poprzedzać (bądź zastępować – w zależności od problemu zdrowotnego) spotkanie z fizjoterapeutą. Jeśli męczą Cię zawroty lub bóle głowy, masz wrażenie duszności, odczuwasz drętwienia, mrowienia albo osłabienia nóg, rozwiązaniem mogą być zabiegi fizjoterapeutyczne. W klinice zajmujemy się niwelowaniem dolegliwości o różnej etiologii. Między innymi, przyjmujemy prywatnie na rehabilitację ludzi z bólami kręgosłupa szyjnego, stawów, klatki piersiowej oraz kończyn.

Rehabilitacja Wrocław – jak przebiega wizyta?

To, ile spotkań ze specjalistą należy odbyć, a także jak będzie wyglądać terapia, zależy od wielu czynników. Przede wszystkim znaczenie ma choroba (bądź uraz), na którą cierpi dany pacjent. Rehabilitacja w naszym centrum we Wrocławiu rozpoczyna się od wywiadu oraz badania. W pierwszej kolejności chory odpowiada na szereg pytań, które mają na celu ustalenie rodzaju oraz stopnia zaawansowania dysfunkcji. Opisuje swoje dolegliwości, symptomy, przybliża historię schorzenia, a także dotychczasowe leczenie.

Kolejny krok to badanie, w trakcie którego fizjoterapeuta manualnie (przy pomocy rąk) sprawdza stan narządu ruchu. Przeprowadza testy pozwalające na określenie ruchomości stawów, napięcia mięśniowego oraz typu zaburzeń postawy ciała. Im bardziej precyzyjna będzie diagnostyka, tym dokładniej można ustalić przyczynę problemu, co za tym idzie, dobrać optymalne zabiegi fizjoterapeutyczne. Niekiedy może wdrożyć je już na pierwszej wizycie – to zależne od czasu jej trwania oraz dolegliwości osoby, która odwiedziła gabinet.

Pod koniec spotkania to fizjoterapeuta odpowiada na pytania pacjenta, tłumaczy wszelkie niejasności etc. Przekazuje zalecenia, które mają za zadanie zapobiegnięcie nawrotowi objawów. Jeśli choroba wymaga dłuższej rehabilitacji, omawia plan dalszego leczenia oraz rodzaj zabiegów z dziedziny fizjoterapii.

Fizjoterapeuta Wrocław – jakie zabiegi fizjoterapeutyczne wykonujemy w naszej placówce?

Specjalizujemy się w diagnostyce oraz terapii ostrego, a także przewlekłego bólu. Zajmujemy się prywatnie różnego rodzaju urazami, w tym sportowymi zarówno u dzieci, jak i dorosłych. Zakres usług obejmuje również leczenie funkcjonalnych zaburzeń u niemowlaków. Można się do nas zgłosić w przypadku schorzenia o podłożu neurologicznym albo ortopedycznym. Wśród stosowanych przez nas technik fizjoterapii można wymienić terapię metodą. Masgutow-ej oraz Bobath. Usprawniamy pacjentów poprzez wpływanie na napięcie mięśniowe oraz eliminację nieprawidłowych odruchów. W trakcie rehabilitacji angażujemy całe ciało chorego, posługując się przy tym rozwiązaniami manualnymi (rękami) oraz wykorzystując dodatkowe sprzęty terapeutyczne tj. paski, maty, piłki czy taśmy oporowe lub inne akcesoria.

Do oferty kliniki wchodzi terapia zaburzeń rozwojowych oraz asymetrii. W ramach zabiegów fizjoterapeutycznych wykonywanych prywatnie poddajemy pacjentów masażom leczniczym oraz treningom posturalnym polegającym na indywidualnie dopasowanych ćwiczeniach wzmacniających, relaksujących i rozciągających.

fizjoterapeuta Wrocław

Rehabilitacja Wrocław – wizyta w Centrum Osteopatica!

Oferujemy konsultacje fizjoterapeutyczne pacjentom w każdym wieku. Podczas spotkań w gabinecie pochylamy się nad problemem związanym z bólami stawów lub kręgosłupa, endoprotezoplastyką czy rekonstrukcjami więzadeł między innymi . ACL, PCL lub MCL (więzadła krzyżowego przedniego, tylnego lub pobocznego piszczelowego). Przyjmujemy też osoby wymagające fizjoterapii pourazowej, po skręceniach, zwichnięciach albo złamaniach stawów czy urazach mięśni. W zakres świadczonych prywatnie usług wchodzi profilaktyka bólów mięśniowo-stawowych.

Prowadzimy zajęcia indywidualnie oraz w grupach. To, na które trafi dany pacjent, będzie uzależnione od konkretnego przypadku. Osoby zainteresowane rehabilitacją we Wrocławiu mogą umawiać się do nas prywatnie. Świadczymy odpłatne usługi, dzięki czemu potrzebujący nie muszą czekać na terminy zabiegów fizjoterapeutycznych. Mają szybki dostęp do specjalistów fizjoterapii oraz niezbędnego sprzętu.